Onze overtuiging is dat veel organisaties hun toegevoegde waarde kunnen vergroten indien zij meer investeren in hun toekomststrategie.

Onze overtuiging is dat veel organisaties hun toegevoegde waarde kunnen vergroten indien zij meer investeren in hun toekomststrategie.

Wat onderscheidt
Strategy Unit?

De wereld verandert snel. Dat merkt u waarschijnlijk ook in uw omgeving en de uitdagingen waar u met uw opgave of organisatie voor staat. Het is goed dat u een besef heeft van die uitdagende toekomst. Maar wat zou het mooi zijn om die toekomst dichterbij te halen. Realising the future!

Onze overtuiging is dat veel organisaties hun toegevoegde waarde kunnen vergroten indien zij meer investeren in uitvoering van hun strategie.

Complexe vraagstukken vragen om weloverwogen aandacht, solide omgevingsbewustzijn, heldere koersbepaling en een voortvarend aanpak om die te bereiken. Strategy Unit ondersteunt u hierbij door onze gecombineerde dienstverlening, bestaande uit:

  • Bewuste positiebepaling (shaping your compass)
  • Koers zetten op basis van ambities (guiding ambitions)
  • Uitvoering met impact  (advancing results)

Wij onderscheiden ons in de combinatie van advies en realisatie waarmee we het organisatievermogen, het beslissingstempo, en de uitvoeringskracht van onze opdrachtgevers vergroten. Daarvoor brengen wij graag onze inzet, enthousiasme, kennis en netwerken in. Maar wellicht belangrijker nog is het persoonlijk contact en de toewijding die u van ons mag verwachten als het gaat op het aan het oplossen van uw vraagstuk.

Waarom
Strategy unit?

Strategy Unit gaat als adviesorganisatie samen met uw organisatie of consortium aan de slag om het uw strategisch vermogen en zelforganisatie te versterken. We leveren een scherpe analyse, inspirerende oplossingen plus impactvolle uitvoering. Daar draait het om. Wij brengen de toekomst dichterbij!

Bij voorkeur bundelen wij onze strategische competenties in een team, samen met die van de opdrachtgever. Strategy Unit verenigt zo de disciplines binnen en buiten uw organisatie, die nodig zijn om uw gewenste resultaat te bereiken. Naar gelang de oplossing voor het vraagstuk dat nodig heeft, schakelen we bij met ontbrekende expertise op bijvoorbeeld het vlak van management en organisatie, financiële expertise, creativiteit & innovatie.

We kennen de sjablonen; maar geloven in maatwerk. Bij ons staat de inhoud centraal. De relatie die we met u hebben. De waarde die we toevoegen voor uw organisatie. De snelheid waarmee we resultaten boeken. De toewijding die u van ons kunt verwachten als het gaat om het oplossen van uw vraagstuk.

Hierin maken wij het verschil.

Over
Edgar van Leest

Strategy Unit B.V. is in 2017 opgericht door Edgar van Leest en opereert vanuit Eindhoven.

Edgar van Leest heeft uitgebreide ervaring met strategiebepaling, publiek-private samenwerking en ecosysteem ontwikkeling. Hij combineert ruim 20 jaar professionele ervaring als strateeg, adviseur en lobbyist in een dynamische context van bedrijfsleven, kennisinstellingen en overheid.

 

Team
portrait

Edgar van Leest

Directeur/senior-adviseur

Edgar van Leest heeft uitgebreide ervaring met strategiebepaling, publiek-private samenwerking en ontwikkeling van campussen, regio’s en innovatie-ecosystemen. Edgar is opgeleid als bestuurs- en organisatiekundige (Radboud University). Hij heeft gedurende 10 jaar bij verschillende adviesbureaus ervaring opgedaan met strategisch advies, onderzoek en evaluaties voor ministeries, grote steden en regio’s, onderwijs- en kennisinstituten, brancheorganisatie en ontwikkelingsmaatschappijen. Vervolgens heeft hij ruim 10 jaar gewerkt voor Brainport Eindhoven op het gebied van strategiebepaling en de gezamenlijke lobby van bedrijven, kennisinstellingen en overheden (triple-helix). Hij beschikt over een uitgebreid netwerk in het openbaar bestuur, bedrijfsleven, kennisinfrastructuur en publieke en private belangenvertegenwoordigers in een groot aantal regio’s en op nationaal niveau. In 2017 heeft hij Strategy Unit opgericht.

portrait

Christian Janssen

Senior-adviseur

Christian Janssen heeft een Master in Business Geography afgerond aan de Universiteit van Utrecht. Hij heeft als adviseur en analist bij Strategy Unit ervaring opgedaan in diverse opdrachten op gebied van regionaal economische structuurversterking, sectoranalyses en ontwikkeling van clusters en ecosystemen. Voorbeelden hiervan zijn: monitor Brabantse concurrentiekracht; impactmeeting Innovation Quarter in Zuid-Holland; de regioagenda voor de Rabobanken rondom Eindhoven; analyse naar kennisdiensten voor Economic Board West-Brabant; strategische ondersteuning bij de totstandkoming van de investeringsagenda van Chemelot Circular Hub; en productieprocesinnovatie in maakindustrie voor Brainport Industries en kennisinstellingen.